Etkileşimli Kurgu Örneği
Hayatın Ölüm Tarafı diye bir etkileşimli kurgu oluşturdum. Türkçe yazında bu türden bir örnek görmediğim için bir girişimde bulundum. Etkileşimli kurgunun ne olduğunu dmy.info/elektronik-edebiyat-sibermetin adresinden görebilirsiniz. Yabancı kaynaklarda çok kez rastladığım bir ürünü kendime, dilime kazandırma çabasına girdim. Daha evvel Hayatın Ben Tarafı adlı metni yazmıştım. Orada bilinç akışı gibi bir şey deneyip epey saçmaladım. Hata değil, tecrübe kazandığımı düşünerek saçmalığımı daha da göz önüne koydum. Daha sonra fark ettim ki: biçim olarak başarılı olamasam da anlatmak istediğimi istemsiz şekilde aktarmışım.
Hayatın anlamını çok basit şekilde anlatmak istemiştim. Bu saçmalayış biçimsel başarısızlığıyla birlikte, hedefi 12’den vurmuş görünüyor. Önsözünde de ayırdına vardığım gibi: planlı bir çalışma olsaydı güzel olabilirdi, ancak şu an daha önemli bir niteliği var: hedefine yönelik olmak. Duvarlara bakarak yıllarca düşünüp durduğum şeylerin en sonunda sadece bir tebessüm olarak kaldığını anlatıyor.
Bu etkileşimli kurgu denemem ile hep merak ettiğim başka bir soruyu büyük özneye -bize- başvurarak soruşturdum. Ölüm hakkında soru sormak, sorulara imkan vermek ve sorgulamaya teşvik etmek için mütevazı bir çaba olan çalışmayı nihayete erdirdim. Umarım insanları düşündürür ve iyilik yolunda ilham verir. En iyi deneyimi tam ekran edinebilirsiniz.
Tam ekran olarak şuradan oynayabilirsiniz:
Hayatın Ölüm Tarafı (dmy.info/resim/hayatin-olum-tarafi-dmy-info.html)
İndirmek için de bağlantıya sağ tıklayıp farklı kaydet diyebilirsiniz. dosya .html biçimindedir ve internet tarayıcılarında çalışır. (Explorer, Chrome, Firefox)